LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją programu jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

4 III 2024 GeniBoty

Uczniowie klasy 2a na zajęciach koła matematycznego wykorzystywali GeniBoty do nauki mnożenia i dzielenia. Galeria zdjęć

19 II 2024 DODAWANIE I ODEJMOWANIE SPOSOBEM PISEMNYM

Uczniowie z klasy 3c doskonalili umiejętność mnożenia i dzielenia sposobem pisemnym przy pomocy gier zakupionych w ramach programu #Laboratoria Przyszłości – „Rozumiem dodawanie sposobem pisemnym” oraz „Rozumiem odejmowanie sposobem pisemnym”. Dzieci w praktyczny sposób ćwiczyły rozmienianie dziesiątek na jedności oraz setek na dziesiątki oraz operacje odwrotne. Gra wcale nie była łatwa, ale uczniowie się nie […]

LEKCJE INFORMATYKI W KLASACH 4 – 8 SP

Uczniowie programują na lekcjach informatyki dzięki połączeniu kolorowych klocków LEGO i języka kodowania opartego na Scratchu i Python.   Galeria zdjęć

5 I 2024 KOSTKI SOMA

Uczniowie z klasy 3c uczęszczający na kółko matematyczne rozwijali orientację oraz wyobraźnię przestrzenną przy pomocy kostek Soma. Dzieci próbowały ułożyć różne bryły korzystając z kart, które przedstawiały ich rzuty z przodu, z boku i z góry. Na koniec każda para musiała złożyć swoją kostkę. Zadania nie były łatwe, ale wszystkim bardzo się podobały. Galeria zdjęć

13 XII 2023 OZOBOTY

Uczniowie klasy 2a pracowali z ozobotami. Poznali kolorowe kody umożliwiające zaprogramowanie robotów tak, aby wykonały polecenia. Pierwszym zadaniem ozobotów było zebranie jabłek z drzew, potem musiały zanieść przetwory do spiżarni, a następnie przejść ścieżką zdrowia.    Galeria zdjęć

28 XI 2023 DOBBLE

Dzięki pomocom z #Laboratoriów Przyszłości zajęcia stają się świetną zabawą.  Galeria zdjęć

17 XI 2023 ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA W KLASIE 3C

Z okazji Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia uczniowie klasy 3c bawili się utrwalając tabliczkę mnożenia. Wykorzystywali do tego kostki w różnych kształtach i z różnym zakresem liczbowym z „Kasetki kostek matematycznych”. Galeria zdjęć

21 VI 2023 ZABAWA Z KLOCKAMI LEGO

21 czerwca uczniowie klasy 2c doskonale się bawili dzięki dwóm zestawom LEGO® Education BricQ Motion Essential zakupionym w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Zadaniem dzieci było skonstruowanie dowolnych budowli, które będą miały ruchome elementy. Praca przebiegała w 4 grupach. Najpierw uczniowie podzielili się klockami, następnie trwały obrady, co będą budować, aż wreszcie wszyscy zabrali się do […]

19 VI 2023 GRA W CIENIE

Ostatnie lekcje w szkole to świetna okazja, aby połączyć naukę z zabawą nawet w starszych klasach. Celem gry jest nałożenie na trzpień trzech elementów w taki sposób, aby utworzyły one cień zgodny z zadaniem karty wzorcowej. Karty ukazują zawsze dwie ścianki z cieniem wielkości identycznej do układanych klocków, co ułatwia  porównanie wyniku. Zobaczcie jak poradzili sobie […]

15-16 V 2023 SYSTEM DZIESIĘTNY W KLASIE 2C

Uczniowie klasy 2c korzystali z zestawu pomocy „Base 10” do nauki systemu dziesiętnego. Pracowali z liczbami trzycyfrowymi składającymi się z setek, dziesiątek i jedności. Dzieci układały liczby z kolorowych kartoników, a następnie dodawały je do siebie – bez przekroczenia i z przekroczeniem progu dziesiątkowego. Uczniowie, poprzez aktywne działania na kolorowym systemie dziesiętnym, uczyli się jego struktury oraz […]

24 IV 2023 MICRO:BIT2

Okazuje się, że nauka elektroniki i programowania może być ciekawa i wcale nie musi być trudna. Uczniowie klasy 7. i 8. na lekcjach informatyki zrealizowali wiele ciekawych projektów przy pomocy micro:bit2. Zbudowali i zaprogramowali  m.in.  krokomierz, kostkę do gry, timer dotykowy, zabawkę sensoryczna, lampkę nocną, czujnik hałasu, kalkulator i termometr. Galeria zdjęć

20 III 2023 KOSTKA SOMA 

Uczniowie z kółka matematycznego klas szóstych zmierzyli się z kostką Soma. Jeden element łamigłówki składa się z trzech połączonych sześcianów, a pozostałe sześć – z czterech. W sumie jest 27 sześcianów, czyli dokładnie tyle, ile potrzeba do zbudowania sześcianu. Taką kostkę można zbudować na 240 różnych sposobów. Każdy z tych sposobów ma 48 wariantów, wynikających […]

7 I 2023 KOLOROWE KLOCKI W 2C

Raz w miesiącu uczniowie klasy 2c mają lekcje konstrukcyjne. Uczą się na nich budowania konstrukcji z sześciennych kolorowych klocków zakupionych w ramach programu #Laboratoria Przyszłości. Rozwijają swoją wyobraźnię przestrzenną starając się konstruować budowle na podstawie określonych warunków podanych przez nauczycielkę. Zadają sobie również zagadki i zadania w parach oraz tworzą plany budowli widzianych z różnych […]

4 XII 2022 BUDOWANIE BRYŁ W 2C

4 grudnia uczniowie klasy 2c budowali bryły przy pomocy patyczków i kulek z zestawu „Zometool Creator 3” zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości. Pierwszego dnia dzieci konstruowały budowle według własnego pomysłu, żeby poznać możliwości nowych pomocy. Kolejnego dnia musiały spróbować zbudować bryły, które zaproponowała nauczycielka. Zadanie nie było proste, ale uczniowie bardzo dobrze sobie z […]

18 XI 2022 GRY KOSTKAMI W 2C

Uczniowie klasy 2c bardzo lubią gry kostkami. Często w ten sposób ćwiczą dodawanie, odejmowanie i mnożenie. Wykorzystują do gier kostki w różnych kształtach i z różnym zakresem liczbowym z „Walizki pełnej kostek” zakupionej w ramach programu #Laboratoria Przyszłości. Taka nauka to dla nich świetna zabawa. Galeria zdjęć

22 X 2022 PRZYGODY Z GeniBotem

Uczniowie klasy 1a poznali GeniBota, który przybył do nas wprost z #Laboratoriów Przyszłości. Zadaniem dzieci było takie zaprogramowanie robota, aby pozbierał wszystkie samogłoski, omijając spółgłoski i nie wchodząc w kolizję z ustawionymi na planszy samochodami. Następnie pracując w grupach musiały zaprowadzić GeniBota do samogłoskowego garażu. Praca z naszym nowym robotem przyniosła sporo emocji. Oba zadania […]

8-23 X 2022 EUROPEJSKI TYDZIEŃ KODOWANIA

Uczniowie podczas zajęć uczyli się programowania – pisali swoje linijki kodu na code.org. Niektórzy na stronach internetowych sterowali robotem LEGO®, a niektórzy kosmitą, grając w Scottie Go! Byli i tacy, którzy rozkodowywali zakodowany rysunek poprzez rozwiązywanie zadań. Ale wszyscy, bawiąc się, zdobywali bądź utrwalali swoje umiejętności i to nie tylko z informatyki. Uczniowie programowali dzięki […]